Het begin... - Reisverslag uit Den Helder, Nederland van Ruby - WaarBenJij.nu Het begin... - Reisverslag uit Den Helder, Nederland van Ruby - WaarBenJij.nu

Het begin...

Door: Ruby

Blijf op de hoogte en volg Ruby

28 Oktober 2017 | Nederland, Den Helder

Ergens begin zomer 2017.
Al veel over gepraat en het nu toch eindelijk doen. Boeken voor een maand Suriname, wat een avontuur! Suriname op zich al natuurlijk, maar we gooien er wat extra spanning, uitdagingen en een tikkeltje ondoordachtzaamheid tegenaan. Ik ga een maand naar Suriname, mét m'n moeder!
De proefreis naar Sicilië was redelijk goed gegaan, en ook in 2015 hebben we meerdere dagen in vakantiesfeer samen doorgebracht op Kreta, in het magische plaatsje Matala. En daarbij, ik ben toch alláng die puber niet meer die op haar 12e boos werd wanneer mama ging afdingen bij de tuktuks in Thailand want het was allemaal al zo achterlijk goedkoop? Of die haar de schuld gaf dat ik, 10 jaar oud, uit de WC viel van een nogal roekeloos rijdende bus ergens op een smal bergpaadje op Sumatra? En daar dan 2 dagen heerlijk sfeerverpestend in kon blijven hangen.
Nee, ik ben nu een volwassen vrouw, de puberteit vér voorbij en daarbij, ook mijn moeder is ouder, wijzer en verantwoordlijker. Toch?
De eerste afspraak die ik vast wil leggen is: aparte kamers. ALTIJD. Geen uitzondering.
Nou, he, dat gaat soepel al, ze stemt in, ook al zal dat wat duurder zijn in het algemeen. Zie je, dit gaat prima, wij kunnen dit!

Fast forward naar ruwweg 2 weken voor vertrek, half oktober. Een woelige zomer ligt achter me. Kut! Stress! Over 2 weken vliegen we al en hebben nog niks, letterlijk NIKS anders dan onze stoelen in het vliegtuig geboekt.
Op aanraden van anderen een bepaald hostel uitgezocht voor de eerste paar nachtjes. De rest komt daar wel, we laten ons brengen waar de wind ons stuurt. Zo flexibel zijn wij wel!!
En zo komt het dat wij zaterdag 28 oktober, moeder en kind, aan wat voor mij voelt een van de grootste avonturen tot nu toe beginnen.

To be continued...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruby

Eat, skate, love.

Actief sinds 31 Okt. 2017
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 801

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2017 - 22 November 2017

Suriname: Foods&Roots!

Landen bezocht: